Sådan deltager du i et webinar eller online møde

TUR benytter Microsoft Teams til at afholde webinar og online møder. Du kan derfor benytte Google Chrome, Microsoft Edge, eller Microsoft Teams programmet til at deltage i mødet.

For at deltage i et webinar eller online møde der afholdes af TUR eller TUR Forlag, skal du gøre følgende:

  1. I god tid inden mødet skal du sikre dig at du har en mikrofon, højtaler og gerne webcam til sluttet til din PC eller Mac. Hvis du har adgang til et headset, kan du med fordel bruge dette.
  2. Kort tid før webinaret eller mødet starter, skal du gå til det online mødelokale. Dette gør du ved at klikke på linket 'Deltag i Microsoft Teams-møde'. Dette finder du i  den møde indkaldelse du har modtaget fra TUR:  image
  3. Du deltager lettest, ved at bruge din webbrowser - Google Chrome eller Microsoft Edge. Hvis du benytter en af disse 2 browsere, skal du klikke på knappen 'Deltag fra web i stedet': image
  4. Nu skal du give tilladelse til at systemet kan bruge dit kamera og din mikrofon.
  5. Angiv det navn dine mødekolleager skal se, og tryk 'Deltag nu' for at deltage i mødet.

Hvis mødelederen ikke har startet mødet endnu, vil du se en meddelse om dette. Så skal du vente til mødet starter, og du bliver lukket ind i mødelokalet.

Husk at hvis I er flere der deltager, kan du vælge at slukke din mikrofon når du ikke taler - det kan være rart for de andre deltagere.

Undervejs i mødet kan du chatte med de andre møde deltagere, slukke og tænde for mikrofonen eller dele din skærm.
Se mere hos Microsoft support.

Har du et spørgsmål, eller har du brug for hjælp?

Finder du ikke det du søger efter? Kontakt os